ارسال رایگان برای سفارش های بالای 1500000 تومان

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 1500000 تومان

زرسام بلاگ زرسام

چگونه هدیه‌ خاص انتخاب کنیم؟

خرید هدیه‌ی خاص یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست. آن هم در حالی که هدیه دادن یکی از قدیمی ترین سنت‌های ما انسانها بوده و هست. غارنشینان برای جلب نظر یک دیگر به هم هدیه می‌دادند. در واقع هدیه دادن یکی از راه‌های محکم کردن رابطه میان قبایل بوده تا بتوانند در کنار هم مسالمت آمیز زندگی کنند. این هدیه‌ها چیزهایی ساده مثل پوست حیوانات یا وسایل کنده کاری شده بوده اند. اما امروز انتخاب هدیه‌ خاصی که بتواند طرف مقابل مان را خوشحال کند، کار سختی است. چون ما میان هزاران گزینه گیر کرده‌ایم و نمی‌دانیم برای عزیزان‌مان چه هدیه‌ای بخریم که خاص و متفاوت باشد.
article

راهنمای انتخاب هدیه‌ی خاص برای عزیزان خاص

هدیه‌ خاص خریدن یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست. آن هم در حالی که هدیه دادن یکی از قدیمی ترین سنت‌های ما انسانها بوده و هست. غارنشینان برای جلب نظر یک دیگر به هم هدیه می‌دادند. در واقع هدیه دادن یکی از راه‌های محکم کردن رابطه میان قبایل بوده تا بتوانند در کنار هم مسالمت آمیز زندگی کنند. این هدیه‌ها چیزهایی ساده مثل پوست حیوانات یا وسایل کنده کاری شده بوده اند. اما امروز انتخاب هدیه‌ خاصی که بتواند طرف مقابل مان را خوشحال کند، کار سختی است. چون ما میان هزاران گزینه گیر کرده‌ایم و نمی‌دانیم برای عزیزان‌مان چه هدیه‌ای بخریم که خاص و متفاوت باشد. همه محصولات زرسام دارای گارانتی زرسام هستند. 

 

در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم برای اطرافیان خاص خود، هدیه خاص انتخاب کنید. هدیه‌ی خاصی که به لب‌های گیرنده‌اش لبخند بیاورد و هدیه دهنده هم به دادن آن افتخار کند. برای این که بتوانید هدیه‌ی خاصی انتخاب کنید باید چند نکته‌ی مهم را مد نظر قرار دهید:

 

به چه کسی می‌خواهید هدیه بدهید؟

این نکته مهم‌ترین نکته‌ای است که همه از آن غافل می‌مانند. برای خرید هدیه خاص ابتدا باید فرد مورد نظر را به خوبی بشناسید! هر فردی شخصیتی منحصر به فرد دارد و با هدیه‌های منحصر به فردی خوشحال می‌شود. یک شخصیت که عاشق زندگی لوکس است، با یک کیف برند معروف خارجی خوشحال می‌شود اما یک فرد شکمو، دعوت به رستورانی خاص را بهترین هدیه عمرش می‌داند. یک فرد منظم و مقرراتی از گرفتن یک دفتر برنامه ریزی روزانه ذوق می‌کند اما یک بچه عاشق اسباب بازی‌ می‌شود که ماه‌ها قبل آن را پشت ویترین دیده است. بنابراین ابتدا با خلق و خوی افراد آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین هدیه را انتخاب کنید. 

 

هدیه خاص با توجه به سن و جنسیت

 

در بخش قبلی گفتیم که شخصیت افراد یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب هدیه خاص است. بنابراین هنگام انتخاب هدیه خاص باید سن و جنسیت افراد را ملاک قرار دهید. برای مثال انتخاب هدیه برای نوجوان‌ها یکی از حساس‌ترین کارهاست. در این سن هنوز شخصیت نوجوان‌ها شکل نگرفته و ممکن است هر سال تغییرات بزرگی را در شخصیت‌شان تجربه کنند. با این حال اکثر نوجوان‌ها هدایایی را دوست دارند که از نظرشان «خفن» باشد! یک تی‌شرت با طرح خاص، تخته‌ی دارت، یک پوستر کم‌یاب از فیلم یا شخصیت مورد علاقه‌شان، یک هندزفری یا هدفون که بتوانند با آن به موسیقی گوش کنند جزء هدیه‌های مورد علاقه آنهاست.

 

اما اگر این چیزها را برای افراد جوان و مسن بخرید، احتمالا با قیافه‌ی در هم رفته‌ی آن‌ها مواجه خواهید شد که سعی می‌کنند آن را پنهان کنند. جدا از این، جنسیت هم یکی از مهیارهای مهم خرید هدیه است. به طور معمول چیزی که زن‌ها دوست دارند هدیه بگیرند، زمین تا آسمان با چیزی که مردها دوست دارند هدیه بگیرند فرق می‌کند. بنابراین برای خرید هدیه خاص، به سن و جنسیت هدیه گیرنده توجه کنید. 

 

برای خرید هدیه خاص، جیب‌تان را نگاه کنید!

مسلما بیشتر وقت‌ها این جیب شماست که تعیین می‌کند دست‌تان برای خرید هدیه خاص تا چه حد باز است. درست است که همیشه جنبه معنوی هدیه، آن را با ارزش می‌کند اما گاهی محدودیت‌های مالی دست شما را می‌بندد. برای این که به این دردسر نیفتید، برای هدیه خاص خود، بودجه تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند محدوده هدایایی که از پس خرید آن بر می آیید، مشخص کنید. 

هدیه‌‌ خاصی بخرید که «حلال مشکل» باشد

همه‌ ما برای عزیزان‌مان هدیه می‌خریم تا صاحب چیزهای بیشتری شوند اما گاهی این هدیه‌ها بیشتر اسباب دردسر می‌شوند تا حلال مشکل. خریدن گلدان گل برای فردی که علاقه‌ای به داشتن گلدان در خانه ندارد، بیشتر یک مجازات است تا هدیه! قبل از خرید هدیه به صحبت‌های افراد گوش دهید تا ببینید بیشتر از چه مشکلاتی اذیت می‌شوند یا رنج می‌برند. سعی کنید هدیه‌ای بخرید که آن مشکلات را حل کند! البته مواظب باشید با این کار، به فرد هدیه گیرنده توهین نکنید! برای مثال خریدن برنامه‌ی رژیم لاغری برای همسرتان ممکن است به جای خوشحالی، منجر به دلخوری شود!

 

برای خرید هدیه خاص از گذشته‌ فرد کمک بگیرید!

شاید بهترین هدیه برای کسی که مادربزرگش را از دست داده، دادن قاب عکسی از مادربزرگش باشد. با کند و کاو در گذشته‌ی افراد می‌توانید برای خرید هدیه خاص الهام بگیرید. مثلا فرض کنید دوستی برای شما تعریف می‌کند که در گذشته، برادر کوچکش پلی استیشن او را خراب کرده است. خرید یک پلی استیشن برای این دوست، هم خاطرات نوستالژیک او را زنده می‌کند و هم نشان می‌دهد برای خریدن هدیه خاص، به دوست‌تان فکر کرده‌اید و برای آن وقت گذاشته‌اید.

 

لزومی ندارد هدیه‌ای بخرید که هدیه گیرنده به آن نیاز داشته باشد

بعضی از آدم‌ها از هدیه گرفتن چیزی که به آن نیاز داشته‌اند، خوشحال نمی‌شوند. خریدن هدیه‌ای که شخص به آن نیاز داشته، کاری منطقی است اما هیجان زیادی به هدیه گیرنده وارد نمی‌کند! اگر دوست دارید با هدیه خاص خود عزیزان‌تان را خوشحال کنید، هدیه‌ای بخرید که دوستش دارند و آن‌ها را خوشحال می‌کند، نه هدیه‌ای که مورد نیازشان است!

 

از خرید هدیه خاص نترسید!

از خریدن هدیه خاص و منحصر به فرد نترسید! خیلی از افراد از خریدن هدیه خاص می‌ترسند! آن‌ها گمان می‌کنند خریدن یک هدیه متعارف و معقول بهتر از خریدن هدیه‌ای است که ممکن است کمی عجیب و غریب باشد! از ریسک کردن در خرید هدیه نترسید! بهتر است هدیه‌ای بخرید که شخص مقابل را خوشحال و سوپرایز کند نه این که هدیه‌ای متعارف و معمولی باشد. برای مثال اگر شخص هدیه گیرنده تا به حال کتابی در ژانر وحشت نخوانده است، از خریدن کتاب‌های استفن کینگ برای او نهراسید! خریدن چیزهای عجیب و تازه می‌تواند درهای جدیدی به روی هدیه گیرنده باز کند. افراد زیادی از گرفتن هدیه‌های خلاقانه و دور از انتظار لذت می‌برند. به خصوص اگر آن افراد متولد ماه اسفند، خرداد و آبان باشند.

 

به همراه هدیه، رسید آن را هم قرار دهید

اگر ریسک خرید هدیه‌ای خاص را به جان خریدید، رسید خرید آن هدیه را هم کنارش قرار دهید. با این کار اگر شخص مورد نظر از هدیه‌ی شما استقبال چندانی نکرد، می‌تواند آن را به فروشنده پس بدهد یا آن را با چیز دیگری عوض کند. به او اعلام کنید که اصلا از تعویض آن با چیزی دیگر ناراحت و دلخور نمی‌شوید.  با قرار دادن رسید هدیه، دست هدیه گیرنده را باز می‌گذارید تا توی تعارف گیر نکند و مجبور نباشد چیزی را که دوست ندارد، به عنوان هدیه قبول کند. 

به سلیقه‌ی هدیه گیرنده توجه کنید، نه سلیقه‌‌ خودتان! 

ممکن است یک هدیه با سلیقه‌ی شما زمین تا آسمان فرق داشته باشد. این امری غیر طبیعی نیست. شاید شما شخصی باشید که لباس‌های کلاسیک را دوست دارد در حالی که فرد هدیه گیرنده عاشق لباس‌های اسپورت و کژوال باشد. حواس‌تان باشد برای خرید هدیه، سلیقه‌ی طرف مقابل را در نظر بگیرید و ناخودآگاه با سلیقه‌ی خودتان برای کسی هدیه نخرید! اشتباهی را که اکثر پدر و مادرها مرتکب آن می‌شوند، نکنید!

 

یک هدیه خاص، بسته بندی خاص دارد!

موقع دادن هدیه‌ی خاص، بسته‌ بندی خاص را فراموش نکنید! می‌توانید توی اینترنت دنبال ایده‌هایی بگردید که به شما کمک می‌کند هدیه خاص خود را خاص کادو کنید! حتی می‌توانید هدیه را به شکل خاصی به طرف مقابل بدهید! مثلا یک نقشه گنج تهیه کنید که فرد با رمزگشایی آن، هدیه‌اش را پیدا کند. یا هدیه‌ خاص خود را جایی قرار دهید و از هدیه گیرنده بخواهید با چشم بسته و به کمک راهنمایی‌های شما، هدیه‌اش را پیدا کند. یک هدیه‌ی خاص، بسته‌ بندی و ارائه‌ی خاص هم نیاز دارد!

 

موقع خرید هدیه خاص کدام یک از این موارد را رعایت می‌کنید؟ کدام مورد را نمی‌دانستید و از این به بعد آن را رعایت می‌کنید؟

 

در زرسام بخش زیادی از مواردی که گفته شد را می‌توانید رعایت کنید. محصولات زرسام بسیار متنوع است و برای هر سلیقه ای می توانید انتخاب شایسته ای داشته باشید. استفاده از طلا در این محصولات ارزش هدیه شما را دوچندان می کند. کیفیت بالای محصولات باعث می‌شود. نزد عزیزان‌تان سربلند باشید و سال‌های سال از دیدن هدیه خود نزد آنها لذت ببرید. بسته بندی شکیل و مقاوم زرسام باعث می‌شود در زمان اهدای هدیه لذت و شعف را در چشمان نزدیکان‌تان شاهد باشید. ضمناً، طراحی زیبا، فاخر و دست ساز بودن محصولات زرسام باعث میشود هر کس که از شما هدیه می‌گیرد برداشتی صحیح از سلیقه خوب شما داشته باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *