ارسال رایگان برای سفارش های بالای 1500000 تومان

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 1500000 تومان

زرسام بلاگ زرسام

معرفی استایل ­ها و نقش اکسسوری ­­‌ها در هر کدام – قسمت اول

آیا با جزئیات استایل خود و دوستانتان آشنایی دارید؟ عجیب و غریب لباس می‌پوشید یا در عین سادگی شیک هستید؟ آیا می­دانید برای استایل‌تان از چه اکسسوری‌هایی باید استفاده کنید؟ ما در این بلاگ پست به معرفی استایل‌ ها و بررسی آن‌ها می‌پردازیم، با آن‌ها آشنا ­می­‌شویم، تفکیک­شان می­‌کنیم و می‌آموزیم هر اکسسوری با کدام استایل همخوانی دارد تا بتوانیم استایلی به یادماندنی بسازیم.
article

معرفی استایل ­ها و نقش اکسسوری ­­‌ها

معرفی استایل ­ها و نقش اکسسوری ­­‌ها، آیا با جزئیات استایل خود و دوستانتان آشنایی دارید؟ عجیب و غریب لباس می‌پوشید یا در عین سادگی شیک هستید؟ آیا می­دانید برای استایل‌تان از چه اکسسوری‌هایی باید استفاده کنید؟ ما در این بلاگ پست به معرفی استایل‌ ها و بررسی آن‌ها می‌پردازیم، با آن‌ها آشنا ­می­‌شویم، تفکیک­شان می­‌کنیم و می‌آموزیم هر اکسسوری با کدام استایل همخوانی دارد تا بتوانیم استایلی به یادماندنی بسازیم. این روزها شاهد این موضوع هستیم که افراد زمان زیادی را برای انتخاب و خریدی که باب میلشان باشد، صرف می­‌کنند. و یکی از قسمت‌های مهم در این خصوص، انتخاب اکسسوری مناسب است که در عین زیبایی، هم­خوانی با استایل فرد داشته باشد.

جورجیو آرمانی، طراح لباس سرشناس ایتالیایی و بنیان گذار شرکت آرمانی، گفت است «اکسسوری‌ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند و روز به روز بر این اهمیت افزوده می‌شود.» با استناد به این جمله به راحتی می‌توان جایگاه ویژه اکسسوری‌ها را درک کرد و فهمید از آن چیزی که تصور می‌کنید تأثیرگذارتر هستند. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم لباس و اکسسوری از اهمیت برابری برخوردار هستند. توجه به هر دوی این‌ آیتم­‌ها موجب خلق ظاهری بی‌­نظیر می‌­شود. در شرکت زرسام همه محصولات دارای گارانتی هستند.

 

اکسسوری‌ها، از مهره کمر انسان تا مرجان دریایی

همانطور که می‌دانید اکسسوری‌ها لوازم جانبی لباس‌ها هستند. یکی از مهم‌ترین این لوازم جانبی، زیورآلات است. در واقع زیورآلات زیر مجموعه اکسسوری‌ها هستند. اگر به تاریخچه زیورآلات نگاهی بیاندازیم، متوجه قدمت چندین هزار ساله آن خواهیم شد. انسان برای ساخت اولین زیور آلات از دندان، مهره کمر انسان یا حیوانات، انواع سنگ، چوب حکاکی شد. حتی دانه گیاهان و سایر عناصر در دسترس استفاده می‌کرد. با گذشت زمان، شناسایی و دست یابی به مواد با ارزشی همچون مهره‌های مرجانی قرمز که از اعماق کوه‌های آلپ می‌آمدند، تحولی در این عرصه ایجاد شد.

 

مرجان قرمز مانند شاخه‌های نازک درخت است اما به رنگ قرمز

بعد از گذشت زمان انسان بیشتر و بیشتر به سمت استفاده از این ماده با ارزش و گران قیمت پیش رفت. بعدها با توسعه فلزکاری گزینه‌های بیشتری در ساخت زیورآلات برای انسان‌ اضافه شد. این روزها گردنبندهایی مربوط به هزاران سال قبل از جنس فلز یافت می‌شوند که معمولا این گردنبندها یا از فلزی که بصورت هلالی تاب داده شده یا از فلزهایی که در هم پیچ خورده، ساخت شده‌اند. در مصر باستان از اکسسوری‌های بیشتر و پیچیده تری استفاده می‌شد. از ترکیب مهره با فلزها و سنگ‌ها، زیورآلات بی‌نظیری را خلق می‌کردند. این روزها زیورآلات می‌توانند از ترکیب اشکال مختلف، مواد مختلف و تکه‌هایی از آثار هنری مانند سوزندوزی یا گلدوزی که حس دست ساز بودن را بیشتر منقل می‌کنند، ساخت شوند. در بلاگ پست‌های بعد بیشتر از تاریخچه زیورآلات صحبت خواهیم کرد.

چه اکسسوری برای چه استایلی

تنوع در استایل‌ها بسیار زیاد است. برای فهمیدن این مسئله تنها کافی است نزدیک خیابان انقلاب یا دانشکده‌های هنر شوید تا بقول معروف کف و خون بالا بیاورید! با طیف گسترده‌­ای از استایل‌ها مواجه خواهید شد؛ استایل­‌های قدیمی که با کمی جزئیات به مدرن بودن نزدیک شده‌اند تا استایل‌هایی کاملا جدید و حتی عجیب. در اینجا ما توضیحانی از مطرح‌ترین استایل‌ها را برایتان آماده کرده‌ایم. کسی که قرار است این استایل‌ها را برایمان شفاف کند فرد مذکور قصه‌یمان است.

معرفی استایل کژوآل (Casual Style)

استایل کژوآل شامل لباس‌های راحت برای بیرون رفتن و انجام کارهای روزمره است.
استایل کژوآل شامل لباس‌های راحت برای بیرون رفتن و انجام کارهای روزمره است. در استایل کژوال شاید خیلی به ترندهای روز توجه نداشته باشیم اما در عین حال استایلی است که جزء مُد روز به حساب می‌آید. شاید کمی پارادوکسیکال باشد، اما بطو خلاصه این استایل شامل لباس‌هایی است که ما در روز برای بیرون رفتن از خانه یا سفرهای کوتاهی که داریم استفاده می‌کنیم و قدری هم مُد را با آن‌ها ترکیب می‌کنیم. راحت هستند و حالت رسمی ندارند. فرد مذکور قصه ما، کتانی‌­های سفید یا کالج‌­های خاکستری رنگ خود را به پا کرده، با شلوار جین یا پارچه‌­ای قد 90، مانتو یا کت سبک و راحت، روز خود را آغاز می‌کند.

این استایل با چه اکسسوری‌هایی هم خوانی دارد؟ اکسسوری‌های مربوط به این استایل عینک‌های رنگی، ساعت‌های مچی و دست­بند‌های چرمی و مهره‌ای هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها استایلتان را از یکنوختی در بیاورید. یا حتی می‌توانید از بندهای رنگی چرمی که با طیف رنگ استایلتان همخوانی دارند، استفاده کنید. در استایل کژوال از رنگ‌های به اصطلاح جیغ که خیلی به چشم می‌آیند کمتر استفاده می‌شود. درعوض رنگ‌های پاستلی بیشتر کاربرد دارند.

 

استایل هنری

استایل هنری یا آرتیستی، برای افراد هنر دوستِ خلاقِ ایده گرا جذاب است. در این سبک از پارچه با تم رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود که با هنرهای دستی سوزن دوزی، گلدوزی و… مزین شده‌اند. فرد مذکور قصه ما، دامن و جلیقه‌­ای طرح دار یا پیراهن­‌های بلند با طرح‌­های سنتی بر تن می‌کند­. با این استایل چه اکسسوری‌هایی هم خوانی دارند؟ در بین کسانی که این استایل را دارند استفاده از اکسسوری‌های دست ساز که الهام گرفته شده از آثار هستند و همینطور استفاده از طرح اشعار افراد معروف ، رواج یافته است. البته دستمال‌سرها که به هدپیس هم معروف هستند، گوشواره‌های بزرگ، گردنبندهای بلند و دستبندهای چوبی و نیم بوت‌هایی با رنگ طبیعی و پاشنه‌های کوتاه هم از جمله اکسسوری‌های این استایل هستند.

 

استایل مونوکروم ( Monochrome style )

استایل مونوکروم شامل استفاده از طیف رنگی هم هست، مثل استفاده از طیف رنگی قرمز تا صورتی.
مونوکروم استایل شامل استفاده از طیف رنگی هم هست، مثل استفاده از طیف رنگی قرمز تا صورتی برای معرفی استایل مونوکروم به فرد مذکور داستانمان برمی‌گردیم. استایل مونوکروم، در یک روز ابری پاییزی درحالی که فرد مذکور قصه ما دچار تنبلی شدید شد بود، پدید آمد. به این صورت که یک تیشرت مشکی، شلوار مشکی، سویشرت مشکی و کتونی باز هم مشکی بر تن کرده و به خارج از خانه شتافت. بله این استایل دقیقا همینطور است. اگر معنی لغوی منوکروم را هم بررسی کنید، می‌بینید که به معنای تک رنگ است. البته این استایل فقط استفاده از رنگ مشکی و تنها برای روزهای بی حوصلگی نیست.

نکته حائز اهمیت در استایل مونوکروم این است که می‌توان طیفی از رنگ‌ها را داشت. به طور مثال طیف رنگ سبز، آبی یا کرم؛ که با ترکیب رنگ‌هایی از یک طیف، می‌توان به استایل جذابی دست یافت. اکسسوری‌ها در این استایل چگونه نمود پیدا می­کنند؟ در استایل مونوکرم باید حواستان باشد به سمت یکنواختی نروید تا حالت خستگی را منتقل کنید. اکسسوری‌ها دقیقا در این مرحله وارد داستان می‌شوند تا استایل شما را به تعادل برسانند. برای مثال استفاده از یک کمربند و حتی تنها یک گردنبند یا انگشتر به شما در این راه کمک می‌کند.

 

استایل اگزوتیک (Exotic style)

برای معرفی استایل اگزوتیک یک قانون بسیار معروف وجود دارد،“more is more” که تشویق به شلوغ کاری می‌کند و این شعار بر خلاف “less is more” سایر استایل‌ها است که تشویق به سادگی می‌کنند. به عبارتی این استایل متفاوت‌ترین است. فرد مذکور قصه ما باید چیزی را بپوشد که علاوه بر اینکه کسی آن را نپوشیده، حتی کسی به چشمش هم ندیده باشد! استفاده از این استایل جسارت بالایی می‌خواهد به این دلیل که پر از رنگ‌های جیغ و پارچه‌هایی با نقش‌های شلوغ رنگین‌کمانی، موزاییکی و حتی براق است. البته این تفاوت چندان هم بد نیست و بنظر جذاب است.

 

"تشابه کلاه مصریان باستان با کلاه‌هایی که در استایل اگزوتیک به کار رفته است. حالا به قسمت دوست داشتنی ماجرا ،اکسسوری‌ها می­‌پردازیم. با توجه به تاریخ این استایل که از رٌم باستان و مصر آمد است. از جواهرات براق با طراحی خاص در سایزهای بسیار بزرگ استفاده می‌شود. شما اگر یک اگزوتیک استایلیست را ببینید، قبل از هرچیزی اکسسوری استفاده شده مانند گردنبد یا گوشواره­‌های فرد به چشم شما خواهد آمد. در اصطلاحات محاوره عملاً گردنبد و گوشواره‌ای را خواهید دید که دست و پا درآورده است.

استایل پِرپی (Preppy style)

استایل پرپی در بین کم سن و سال‌ها رواج دارد.
استایل پرپی در بین کم سن و سال‌ها رواج دارد. اگر در معرفی استایل پِرپی تنها سه کلمه اشاره کنیم به منحصربفرد (UNIQUE)، آراستگی و مرتبی می‌رسیم. بلوزهای دخترانه، دامن و شلوارهایی که دقیقا اندازه تن هستند. در کنار موهایی که به سادگی مرتب شد و با یک هدبند آراسته شده‌اند. این استایل ممکن است گاهی لاکچری بنظر بیاید، اما ابداً اینطور نیست. بلکه استایلی ساده و شاید حتی کمی مؤدبانه است در عین حال که روی مُد هم هست. خرید زیورآلات زنانهخرید انگشتر زنانه.

و همینطور شاید اینطور هم بنظر بیاید که در این استایل باید از رنگ‌هایی مثل سیاه، سفید یا خاکستری استفاده کرد که باید بگوییم اینطور نیست. می‌توانید در استایل‌تان از پارچه‌هایی با طرح‌های جسورانه شطرنجی، چهارخانه و حتی گینگهام بهره ببرید. در این استایل شلوارها یا بلوزهایی به رنگ سبز، آبی یا سرمه‌ای کلاسیک هم کاربرد دارند. اگر شما هم در کمدتان کت بلیزر، دامن پلیسه، ژاکت‌های ریز بافت و سبک دارید، می‌توانید یک استایل پرپی خفن داشته باشید. حالا می‌رسیم به اینکه با این استایل چه اکسسوری‌هایی هم خوانی دارند. در این استایل از اکسسوری‌هایی ظریف استفاده می‌شود. هدبند و روسری‌های سبک، گردنبدهایی با رنگ مات که طراحی ظریفی دارند، همینطور انگشتر و ساعت با بند چرمی از جمله اکسسوری‌های پرکاربرد این استایل هستند.

 

معرفی استایل اِلِگانت (Elegant style)

و در آخر می‌رسیم به معرفی استایل اِلِگانت. ملاک اصلی استایل الگانت، پر زرق و برق بودن در عین ظریف بودن است. فرد مذکور این قصه ابداً بدون اینکه از سر تا پای ظاهرش کاملا مطمئن نباشد که جز به جز، آن برق چشم گیر دارند، پا از خانه بیرون نخواهد گذاشت! فرد مذکور داستان توجهش به این است که هر قسمت از استایل خود را طوری رقم بزند که کاملا پر زرق و برق باشد. در این استایل چشمگیر بودن کلید ماجراست، به همین علت در آن از پارچه‌هایی مانند لمه استفاده می‌شود.

در این استایل سایز لباس هم اهمیت دارد. به این صورت که حتما باید اندازه بدن یا اصطلاحاً فیت باشد، نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد. قد دامن‌ها هم باید همانند پیراهن‌های باکلاس، تا بالای زانو یا زیر زانو باشند. بلوز، پیراهن و حتی ژاکت‌تان باید طوری باشند که از منحنی کمرتان پیروی کنند و قوس کمرتان معلوم شود. شلوارهایی که این روزا خیلی مرسوم شده‌اند، به نام قد 90 که تا بالای مچ پا هستند، در این استایل کاربرد دارند. این شلوارها جز حذف نشدنی از استایل بازیگر معروف سینما و آخرین معصوم هالیوود یعنی آدری هپبورن بود.

استفاده از گوشواره‌ با حلقه کوچک

حالا به قسمت دوست داشتنی ماجرا می‌رسیم یعنی اکسسوری‌ها. زیورالات در این استایل نقش مهمی دارند و در همین خصوص پیشنهاداتی وجود دارد. استفاده از گوشواره‌هایی که حلقه کوچک دارند و از نقره یا طلا ساخته شده‌اند و تکه‌هایی از نگین یا الماس در آن‌ها کار شد است. دست‌بندهای تکی یا چند تایی با نواری از طلا یا نقره و حتی چرم سفید که آن‌ها هم به نگین‌هایی آراسته شده‌اند. گردنبندهایی بلند با آویز یا بدون آویز که در خود گردنبند تکه‌هایی از نگین کار شد است. تا اینجا به بررسی شش استایل و اکسسوری‌های مربوط به آن استایل‌ها پرداختیم. با استفاده از این راهنما و با استفاده از اکسسوری‌ها می‌توانید به یاد ماندنی‌تر شوید.

شاید دوست داشته باشید قسمت‌های بعدی را بخوانید:
استایل های قدیمی که این روزها دوباره از خاکستر برخواستند
اینفوگرافیک: معرفی استایل‌ها و چطور استایل خوبی داشته باشیم؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *