ارسال رایگان برای سفارش های بالای 1500000 تومان

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 1500000 تومان

زرسام بلاگ زرسام

خرید سنگ قیمتی

کانی های با ارزش به دو دسته ی سنگ های قیمتی و سنگ های نیمه قیمتی تقسیم می شوند. در ادامه همراه ما باشید تا تفاوت بین این دو نوع کانی و انواع شان را با هم بررسی کنیم. تفاوت بین سنگ های قیمتی و سنگ های نیمه قیمتی چیست؟ • سنگ های نیمه قیمتی جز سنگ های ارزشمندی هستند که به وفور یافت می شوند و دسترسی به آن ها نسبت به سایر سنگ های ارزشمند آسان تر است. سنگ های نیمه قیمتی به دلیل زیبایی، در ساخت جواهرات و زیورآلات استفاده می شوند و بر اساس خلوص، اندازه و کیفیت شان ارزش گذاری می شوند. اونیکس، آکوامرین ، سیترین، مروارید، تورمالین، توپاز و تانزانیت، گارنت، اوپال و آمیتیست از این دسته سنگ ها هستند.
article

معرفی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در جواهرات

خرید سنگ قیمتی، کانی های با ارزش به دو دسته سنگ های قیمتی و سنگ های نیمه قیمتی تقسیم می شوند. در ادامه همراه ما باشید تا تفاوت بین این دو نوع کانی و انواع شان را با هم بررسی کنیم. محصولات زرسام دارای گارانتی شرکت زرسام هستند. برای دیدن زیورآلات زنانه و یا خرید گردنبند زنانه کلیک کنید.

تفاوت بین سنگ های قیمتی و سنگ های نیمه قیمتی چیست؟

سنگ های نیمه قیمتی جز سنگ های ارزشمندی هستند که به وفور یافت می‌شوند و دسترسی به آن ها نسبت به سایر سنگ های ارزشمند آسان‌تر. است سنگ های نیمه قیمتی به دلیل زیبایی، در ساخت جواهرات و زیورآلات استفاده می‌شوند و بر اساس خلوص، اندازه و کیفیت شان ارزش گذاری می شوند. اونیکس، آکوامرین، سیترین، مروارید، تورمالین، توپاز و تانزانیت، گارنت، اوپال و آمیتیست از این دسته سنگ ها هستند.

آن دسته سنگ هایی که بسیار کمیاب هستند و دسترسی به آن ها نسبتاً سخت است این سنگ ها به دلیل کمیاب بودن قیمت بسیار بالایی دارند. در طراحی و ساخت جواهرات خاص به کار می روند. الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد در دسته ی سنگ های قیمتی قرار می گیرند.

 

معرفی چند نوع سنگ قیمتی و خواص سنگ های قیمتی 

الماس

محبوب‌ترین سنگ قیمتی در جهان الماس است. این سنگ در ساخت جواهرات و زیورآلات بسیاری به کار رفته که هر یک از آن ها بسیار ارزشمند است. الماس یک ترکیب معدنی است که از کربن خالص ساخته شده و شکل گیری آن میلیون ها سال طول می کشد. الماس ها بسیار محکم هستند و برای تراشیدن آن ها فقط می توان از یک الماس دیگر استفاده کرد. هرچه وزن یا عیار و میزان خلوص یک سنگ بیشتر باشد، گوهر از ارزش بیشتری برخوردار است. الماس ها معمولا بی رنگ هستند اما بین آن ها سنگ هایی از طیف رنگی صورتی، آبی، قرمز، بنفش، زرد، سبز، خاکستری و قهوه ای نیز دیده می شود. 

خواص الماس

  •  درمان صرع
  • درمان آسم و برونشیت

یاقوت سرخ

یکی از سنگ های قیمتی بسیار کمیاب یاقوت سرخ  است که طیف رنگی صورتی تا قرمز پررنگ را در بر می گیرد. این یاقوت منحصر به فرد برای انسانها تفاسیر متفاوتی دارد، برخی معتقدند به همراه داشتن یاقوت قرمز موجب خوش شانسی می شود. هندوها معتقدند یاقوت سرخ می تواند از شما در برابر نیروهای شیطانی و شر محافظت کند. این روزها یاقوت به نماد عشق و علاقه تبدیل شده است. محل اصلی استخراج  یاقوت سرخ در آفریقا و جنوب شرق آسیا است.

خواص یاقوت سرخ

  •  درمان کم خونی

یاقوت کبود

معمولا یاقوت کبود آبی رنگ است و به همین دلیل یاقوت “کبود” نام گرفته است. این یاقوت در رنگ های صورتی، سفید یا زرد هم یافت می شود که به آن ها یاقوت کبودِ فانتزی گفته می شود. یاقوت کبود به دلیل رنگ آبی اش نمادی از صلح و آرامش است و موجب انتقال این احساسات می شود. یاقوت کبود بیشتر در آفریقا و آسیا استخراج می شود، اما در استرالیا و ایالات متحده نیز یافت می شود.

خواص یاقوت کبود

  • کمک به درمان میگرن و سردرد
  • حل مشکل کم خوابی

زمرد

رنگ زمردها معمولا سبز رنگ هستند اما ممکن است ته رنگ زرد یا آبی نیز داشته باشند. زمردها شکننده هستند و در معرض حرارت زیاد رنگ خود را از دست می دهند. اولین زمردها 2000 سال قبل از میلاد مسیح در مصر استخراج شدند. این سنگ از سنگ های مورد علاقه ی کلوپاترا بود و کلکسیونی از انواع زمرد داشت. امروزه اکثر زمردها در برزیل، زامبیا و کلمبیا یافت می شوند خرید سنگ قیمتی.

 

خواص زمرد

  • درمان سریع سوختگی
  • درمان درد مفاصل
  • التیام بخش

 

 

معرفی چند سنگ نیمه قیمتی

سیترین

از خانواده کوارتزها سیترین است. نام این سنگ از کلمه فرانسوی “Citron” به معنی “لیمو” گرفته شده است و اشاره به رنگ زرد این سنگ زیبا دارد. این سنگ رنگ زرد، بسیار درخشان است و اعتقادات بر این است که انرژی زیادی در خود دارد و نماد تدبیر، اراده و تجلی شخصیت است.

خواص سیترین

  • درمان آکنه
  • درمان برونشیت

مروارید

نرم تنان دو کفه ای (صدف ها) مروارید به دست می آید. رنگ مروارید ها بستگی به نوع آب و نرم تنان سازنده شان دارند. بسیار مفاوم است و شکستن و خرد کردن آن کار بسیار دشواری است. مروارید نماد پاکی است و در طول تاریخ مورد استقبال عروس ها بوده است.

خواص مروارید

  • آرام بخش
  • درمان اسهال
  • درمان بیماری های گلو

اونیکس

به طور طبیعی اونیکس ها رنگ مشکی و سفید دارند. گاهی اونیکس های مشکی رنگ می شوند تا جلوه ی بیشتری پیدا کنند. اونیکس  یک نوع کوارتز کریپتو بلوری است. باور بر این است که اونیکس ها انرژی زیادی در خود دارند و باعث کاهش دلهره و استرس می شوند.

خواص اونیکس

  • کاهش استرس

آمیتیست

بنفش جذاب رنگ آمیتیست است و پر انرژی است. آمیتیست متعلق به گروه معدنی کوارتز و بسیار ارزشمند است. باور بر این است که این سنگ انرژی هایی دارد که موجب تسکین احساسات منفی می شود. این سنگ نماد انرژی و شور است خرید سنگ قیمتی.

 

خواص آمیتیست

  • سلامتی پوست و مو
  • کاهش مشکلات روانی
  • درمان بیماری های ریوی
  • کاهش استرس

 

حالا تفاوت بین سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را می دانید و با چند نوع از این سنگ ها آشنا شده اید. شناخت سنگ قیمتی و خواص سنگ های قیمتی مهارتی ست که قطعا برای شما مفید خواهد بود. تمامی این سنگ ها به دلیل درخشش زیاد، نادر بودن و زیبایی، در دسته ی سنگ های محبوب در جواهرسازی قرار می گیرند.

 

تشخیص سنگ اصل و تقلبی

ممکن است قصد خرید سنگ قیمتی را داشته باشید و جایی با سنگ قیمتی ارزان مواجه شوید و این سوال برای شما ایجاد شود که آیا این سنگ اصل است یا تقلبی؟ چطور می توانید متوجه شوید؟ در پاسخ باید بگوییم که تشخیص سنگ اصلی از تقلبی کار نسبتا سختی است. در این مطلب چند راه حل ساده به شما آموزش می دهیم.

  •  طبیعی بودن ویژگی سنگ های قیمتی اصل هست. به همین دلیل ممکن است درز و شکاف هایی داشته باشند که این مسئله نرمال است. اما سنگ های مصنوعی بی عیب و نقص به نظر می رسند.
  • سنگ های مصنوعی نسبت به سنگ های طبیعی درخشش بیشتری دارند زیرا سنگ های طبیعی در محیط دچار مقداری فرسایش می شوند.
  • وزن سنگ های مصنوعی نسبت به سنگ های طبیعی بیشتر است زیرا چگالی بیشتری دارند و در نتیجه سنگین تر هستند.

 

سنگ جواهرات در زرسام

در زرسام تلاش بر این است که مشتریان از هرچیزی بهترین و باکیفیت ترین را در دست داشته باشند. شرکت زرسام از انواع سنگ های نیمه قیمتی با خلوص و کیفیت بالا در ساخت زیورآلات استفاده می کند. هنرمندان ایرانی زرسام با بهترین متریال طلا 24 عیار و سنگ های نیمه قیمتی یک اثر هنری دست ساز و ارزشمند تقدیم حضور شما می کنند. تمامی محصولات زرسام به همراه گارانتی و شناسنامه اصالت کالا عرضه می شود تا خیالتان از خرید راحت باشد. ضمناً تمامی محصولات در بسته بندی شکیل برای شما ارسال خواهد شد تا یک خرید لذت بخش را تجربه کنید. رضایت شما مهم ترین خواسته و هدف ما در زرسام است. 

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *